Digitalne novosti in marketinške dobre prakse: 1/7/2022

Kaj so USP in kaj z njimi narediti? | Brezplačen template za SWOT analizo tvojega podjetja in konkurence | Kaj kupuje Generacija Z in kaj ji je pomembno? | BNPL trend

💡 Tako pogosto se mi zgodi, da sedim na svetovalnih sestankih in ugotovim, da stranka nima jasno definirane dodane vrednosti v primerjavi s konkurenco in da mi sami ne znajo povedati, po čemu vse odstopajo od drugih. Če pa to že lahko povedo, pa tega pogosto ne komunicirajo. In s tem zamujajo ogromno priložnost. Svetujem da:

  1. Identificirate svoje dodane vrednosti – ang. Unique selling point
  2. Te spravite v tekst, ki je privlačen, zelo jasen in v govorici strank
  3. Tekst implementirajte na spletno stran, na vse komunikacijske kanale in ga neprestano ponavljajte, da bo postal povezan z vašim brandom
  4. Če želite iti korak dlje: ustvarite tabelo, v kateri primerjate lasten produkt s produktom konkurence (raziskava trga) ali pa predstavite, kakšne težave kupcev rešujete (če je produkt kompleksnejši se ga lahko ne zavedajo).

💡 Če zgoraj omenjam raziskavo konkurence in trga, danes z vami delim uporaben template in sicer za SWOT analizo vas in vaše konkurence. Pred kakšnim letom sem ga našla na internetu, ga prenesla, malenkost dodelala in danes ga delim s strankami, ki se SWOT analize še niso lotile. Žal vira izvirnega dokumenta za zahvalo nimam. Svojo kopijo dokumenta (xlsx.) si prenesite tukajle.

➡️ S povečevanjem stroška pošiljanja se je povečala tudi težava trgovcev in frustracija kupcev, saj morajo za svoje spletne nakupe odšteti vedno več denarja. Na drugi strani trgovce skrbi zakonsko določena možnost vračil artiklov, ki lahko močno ‘udarijo’ po njihovi denarnici. Rešitev na obzorju? Nedavna Snapchat raziskava je pokazala, da je bila pri 2/3 kupcih, ki so preizkusili artikel s AR, manjša verjetnost, da z izdelkom niso zadovoljni.

💡 Poznaš generacijo Z? Je to ciljna publika, ki bo ali že predstavlja tvojo največjo kupno moč? Vrhunska in ekstra uporabna infografika Social Media Today prikazuje glavne značilnosti, želje in področja, kjer so pripravljeni odvezati denarnico in največ porabiti.

➡️ V zadnjih dveh letih se je na področju spletne prodaje razvil močen trend ‘Buy now, pay later’. Gre za koncept, ko kupec zaključi nakup v celoti, zanj pa ni zavezan takoj plačati. Tudi zaradi inflacije, je ta način nakupovanja vedno bolj razširjen, na drugi strani pa podjetja poriva na rob prepada, saj ne morejo zagotavljati lastne likvidnosti. Pri spletnih trgovcih implementacija takšnega načina plačila lahko požene število naročil, se je pa potrebno vprašati, kakšen je ‘strošek’ spremembe svojega poslovnega modela in če si lahko pokrivate zamudo rednih prihodkov.

💡 Pred začetkom prodaje ali nastopom na trgu je potrebno vedeti, kako velik je bazen potencialnih strank, ki jih boste nagovarjali in poskušali prepričati, da vam zaupajo. Ocena velikosti vašega trga je pomembna tudi iz vidika načrtovanja predvidenih in ciljnih prihodkov, lahko se izkaže, da kljub dobri poslovni ideji, ne uspete prav zato, ker je količina ljudi, ki lahko od vas kupi premajhna, da dosežete večji uspeh. Vse o tem, zakaj računati velikost svojega trga, kako se tega lotiti in na kaj biti pozorni, najdete na tem blogu.

➡️ Vsak nakup sproži določen dogodek, ki se nam zgodi v življenju. Nakup mesečne karte za fitnes lahko sproži osvežen samski stan ali priprava na poletno nošenje kopalk. Izguba službe lahko sproži nakup delavnice na temo zaslužka preko spleta. Začetek poslovne poti lahko vodi v iskanje mentorstva in strokovne podpore. Vsak od vas, lahko najde ‘trigger’ dogodke, ki vaše kupce ali stranke, pripelje k vam. Če boste začeli te dogodke in opise uporabljati v svojih nagovorih, boste lahko precej bolj učinkoviti, saj bodo imele stranke občutek, da jih razumete ter govorite njihov jezik. No, zaradi katerih dogodkov vi prodajate bolje? 😉

💡 Ste vedeli, da je količina nakupov opravljenih med delovnikom v porastu? Vse od COVID-19 to postaja že trend. Število nakupov se je tako povečalo za kar 51 %, kar 44 % pa jih je prepričanih, da bo delež do konca tega leta še višji. Druga zanimivost je ta, da kupci pričakujejo popust vsaj ob prvem nakupu pri trgovcu. Zato načrtno zapuščajo košarice in čakajo na prejem kode za popust. Več o dejanjih in značilnostih potrošnikov lahko preberete v najnovejši Microsoftovi raziskavi.