V tem blog zapisu boste spoznali brezplačna marketinška orodja, s katerimi dobite celosten vpogled v svoje stranke, obiskovalce spletnih strani ali potencialne kupce spletne trgovine. Prejšnji teden sem razkrila vsestranska brezplačna orodja, ki jih preprosto potrebuje vsak.
1. Hotjar
Marketinško orodje, ki je visoko funkcionalno, saj vam omogoča, da raziščete in spoznate sprehajanje obiskovalcev svojih spletnih mest. Ustvarja t. i. heatmape, s katerimi dobite globok vpogled v uporabnike ter vam daje možnost za optimizacijo strani ter na drugi strani povečanje konverzije oziroma neposredne prodaje.
Se sliši zakomplicirano? Pa zares ni! Orodje snema zaslon vsakega obiskovalca (to ne pomeni, da vidite njegov telefon, obvestila ali katerekoli občutljive podatke), posnetke si lahko ogledate v arhivu. Hkrati se ustvari tudi heatmap, s katerim pa vidite, na katera mesta je uporabnik klikal.
Uporabno za:
- Povečanje prodaje
- Optimizacijo spletnih mest
- Spoznavanje uporabnikov
- Prepoznavanje zanimivih produktov/storitev
- Zaznava slabosti spletnega mesta
Prednosti:
- Enostavna uporaba
- Preglednost rezultatov
- Realen prikaz (konec ugibanja) kaj vaše stranke in uporabnike resnično zanima
Orodje je za osnovno uporabo brezplačno in že v brezplačni verziji omogoča veliko prednosti (je pa omejeno na 2.000 ogledov strani/dan). Za bolj napredno uporabo (do 10.000 ogledov strani/dan) se cena v Plus paketu začenja pri 29 €/mesec.
2. Hootsuite
Če poslujete na spletu, skoraj ne morete brez družbenih omrežij, verjetno imate ustvarjena vsaj dva profila, če si prizadevate za večji doseg in učinkovitost pa je mogoče, da je teh profilov več. Marketinško orodje Hootsuite lahko postane oseben asistent/ka, ki po vaših navodilih objavlja in analizira vse profile na družbenih omrežjih.
Uporabno za:
- Pomoč pri upravljanju družbenih omrežij
- Hitrejši odziv na komentarje ter sporočila
- Načrtovane objave
- Analiziranje in promocijo najbolj priljubljenih vsebin
- Iskanje priljubljene, pomembne in najbolj brane vsebine ta hip
Prednosti:
- Preglednost
- Veliko integracij z drugimi orodji/sistemi
- Skrajšanje časa, ki ga porabite za družbena omrežja
- ”Vse na enem mestu” logika
Omogoča brezplačno uporabo, ki je omejena na 3 profile, 1 uporabnika ter 30 načrtovanih objav. Če vas je v ekipi več, imate več profilov, ali potrebujete večji dostop do funkcionalnosti, je treba plačati za paket 25 €/mesec.
3. Free Ads Spend Calculator
Oglašujete na spletu? Če ja, verjetno spremljate, kakšne rezultate dosegajo vaši oglasi (lahko to za vas dela tudi agencija ali zunanji svetovalec). Če ne, to resno priporočam, saj drugače na slepo tipate po oceanu, iščete školjko in upate, da vam pade v roko. Pri spletnem oglaševanju in digitalnem marketingu so ključnega pomena metrike, KPI-ji, merljivi cilji, s katerimi spremljate, kje ste in kam ste namenjeni. Omenjeno računalo za vas izračuna maksimalen vložek, ki ga lahko naredite na posameznega uporabnika, kakšen doseg lahko pričakujete za določen vložek … pomaga vam razporediti oglaševalska sredstva – to, za kar ste do sedaj plačevali drugim.
Zahteva, da imate razdelane vhodne informacije (npr. delež tistih, ki iz prijave postanejo stranke, ali stopnja konverzije na spletni strani), ki vam jih omogoča že osnovna uporaba Google Analytics.
Primerno za:
- Pripravo budžeta za spletne kampanje
- Spremljanje kam vlagate sredstva in kakšni so rezultati (price vs. performance)
- Analizo spletnega oglaševanja
- Bolj strukturirano spletno oglaševanje
Prednosti:
- Celosten pregled nas oglaševalskim vložkom
- Nadzor nad financami
- Boljša razdelitev sredstev
- Preprečevanje uporabe denarja za neučinkovite kampanje
Orodje je popolnoma brezplačno, je odprto in polno dostopno na spletni strani.
4. Headline Analyzer
Če ustvarjate vsebine (primerno za tiste v angleškem jeziku) ter želite, da so vaše objave priljubljene ter brane, imate na voljo marketinško orodje, ki za vas analizira naslov članka/bloga/vsebine, ki ste ga pripravili.
Primerno za:
- Izbiro učinkovitih naslovov
- Povečanje klikov na ustvarjeno vsebino
- Spoznavanje in učenje ustvarjanja najbolj učinkovitih naslovov (dolžina, ključne besede)
Prednosti:
- Hitrost analize
- Enostavnost uporabe
- Konkretna razlaga
Orodje je ravno tako brezplačno za uporabo ter je eno izmed stranskih produktov podjetja CoSchedule, ki je v osnovi orodje za organizacijo dela (podobno kot Trello in Asana, ki sem jih predstavila v prejšnjem blog zapisu)
5. Google Trends
Sledi, skupina brezplačnih Googlovih marketinških orodij, ki jih je smiselno uporabljati, saj prinašajo visoko uporabne in dobro strukturirane podatke.
Včasih mislimo, da vemo, ali imamo dober občutek o tem, kaj je brano, obiskano ter kaj zanima uporabnike interneta. Zakaj ugibati, če so podatki javno dostopni in oddaljeni par klikov. Google Trends je namenjen spoznavanju iskalnih navad uporabnikov spleta.
Ste vedeli, da so Jumanji zopet ‘in’? 🙂 V zadnjem letu so v kategoriji knjig in filmov (v Sloveniji) zabeležili skoraj največjo rast med iskanimi besedami – takoj za koronavirusom.
Primerno za:
- Prepoznavanje priložnosti določene tematike
- Spoznavanje interesov ciljnega občinstva
- Targetirano spoznavanje vašega občinstva (lokacijsko)
Prednosti:
- Enostavna in hitra uporaba
- Spremljanje trendov in razvoja iskanja določenih ključnih besed skozi čas
- Prepoznavanje priložnosti za prodajo in definiranje produktov
Orodje je brezplačno ter polno dostopno za vse uporabnike.
6. Think with Google
Poudarjati pomen optimizacije spletnih mest za mobilne naprave mislim, da ni več tako pomembno, saj se jih večina zaveda. Kitajska je država, ki ima največ uporabnikov interneta na svetu (802 milijonov uporabnikov) in kar 98 % vseh do interneta dostopa preko mobilnih naprav, sledi Indija (500 milijonov uporabnikov), kjer internet preko mobilnih naprav uporablja 80 % ljudi1.
Think with Google je orodje, ki v slabi minuti analizira vaše spletno mesto in izračuna prilagojenost le tega mobilnim napravam.
Primerno za:
- Analizo spletnega mesta
- Optimizacije za mobilne naprave
- Izboljšanju spletnega nastopa
Prednosti:
- Konkretni nasveti
- Vodiči do popravkov
- Neomejena uporaba
- Hitrost analize
- Dostop do podrobnega poročila
- Primerjava z vašo konkurenco (benchmark analiza)
- Računalo, kako bi večja hitrost povečala vaš dobiček
Orodje je brezplačno ter polno dostopno.
7. PageSpeed Insights
Spletno mesto mora biti hitro odzivno, če želite zadržati svoje obiskovalce. Hkrati hitrost spletnega mesta močno vpliva tudi na položaj v iskalniku (SEO), saj Google indeksira tudi te podatke. Hitro spletno mesto je tako obvezna stvar in dejavnika ne smete zanemariti, če poslujete na spletu. PageSpeed Insights je orodje razvijalcev Googla, ki vam omogoča analizo hitrosti spletnega mesta in konkretna priporočila za izboljšanje.
Primerno za:
- Analizo novih spletnih strani
- Izboljšanje starih spletnih strani
- SEO optimizacijo (višje rangiranje v Googlovem iskalniku)
- Zadovoljne uporabnike in kupce
- Nižja zapustna stopnja (ang. bounce rate)
Prednosti:
- Hitro in enostavno orodje
- Neomejena uporaba
- Konkretni nasveti
- Vodenje po popravkih in izboljšavah
- Merjenje tako za mobilni kot namizni prikaz spletnega mesta
Marketinško orodje je brezplačno in polno dostopno.
8. Google Analytics
Verjetno orodje že uporabljate, če pa ga slučajno ne, ste zanj zagotovo slišali. Je osnova za spremljanje in spoznavanje analitike spletnih mest, ki na prvi pogled izgleda precej bolj kompleksno kot v resnici je. Upam si reči, da gre za eno najbolj (če ne najbolj) napredno analitično orodje Googla, ki ga enostavno moraš povezati s svojo spletno stranjo ali trgovino. Tudi, če ne poznaš vseh funkcionalnosti ali se šele začenjaš učiti o orodju je smiselno, da začne podatke pobirati čim prej, saj vam lahko kadarkoli kasneje služijo za podrobnejše spoznavanje praktično skoraj vsega o vaših uporabnikih ter spletnih mestih.
Primerno za:
- Spremljanje splošne, osnovne statistike spletnega mesta (obisk, viri, najbolj brano, naprava)
- Spremljanje kompleksnejših metrik
- Merjenje konverzij spletnega mesta
- Spoznavanje uporabnikov
- Raziskovanje poti uporabnikov na spletnih mestih
- Segmentacija uporabnikov
- Spremljanje konkurence
Prednosti:
- Ogromna podpora in navodila za uporabo
- Veliko integracij (podpira resnično vsa večja orodja)
- Brezplačna uporaba
- Dostop do informacije o rangiranju v Googlu (SEO)
- Nastavitev merljivih ciljev in spremljanje dosežkov
- Prilagajanje ponudbe
Orodje je brezplačno potrebno pa ga je integrirati s spletnim mestom s pomočjo tracking kode, ki jo dobite ob ustvarjanju računa na spletni strani. Mogoče se sliši zakomplicirano pa ni, saj so postopek integracije zelo olajšali (npr. za WordPress zadostuje že prenos plugin-a).
Naslednji teden nadaljujem s seznamom e-novic, ki delijo praktične nasvete, uporabno znanje in trike za rast.
Bi izpostavil/a še kakšno orodje ali prednost med naštetimi? Pošlji sporočilo in seznam dopolnim.
Vir:
1 Broad Band Search – Mobile network internet usage statistics
2 thoughts on “Marketinška orodja, ki jih uporabljajo najboljši”
Comments are closed.